Všeobecné obchodné a servisné podmienky

Internetového obchodu www.autoservisstefanko.sk

I. Identifikácia obchodníka

1.1.Týmito Všeobecnými obchodnými a servisnými podmienkami (ďalej aj „VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi spoločnosťou

Obchodné meno: Štefanko s.r.o.
Sídlo: Kragujevská 8154 010 01 Žilina, Slovenská republika
Zapísaná v Obchodnom registri Okresný súd Trenčín, Oddiel Sro, Vložka číslo 40765/R
IČO: 50 310 801
DIČ: 21 20 27 03 06
IČ DPH: SK 21 20 27 03 06
Bankový účet: SK58 1100 0000 0029 4502 4705
Predávajúci je platiteľom dane z pridanej hodnoty

(ďalej aj “Predávajúci” alebo “Obchodník”) a každou osobou, ktorá je Objednávajúcim služieb ponúkaných Predávajúcim pri ktorých dochádza k vykonávaniu servisných prác a služieb, prípadne poskytovaní ďalších služieb, ktoré s týmito prácami súvisia (ďalej len servisné práce a služby) a ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa v zmysle ďalších ustanovení týchto Všeobecných obchodných a servisných podmienok a príslušných zákonov definujúcich spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej republiky najmä zákonov: Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, Zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení,

1.2.Emailový kontakt a telefonický kontakt na Predávajúceho je:

Email: info@autoservisstefanko.sk
Tel. č.: +421 908 254 061

1.3.Adresa k zasielaniu písomností, reklamácií, odstúpení od zmlúv je:

Štefanko s.r.o., Kragujevská 8154 010 01 Žilina, Slovenská republika

II. Definícia pojmov 

2.1.Pre účely týchto všeobecných obchodných podmienok, Obchodník v súlade so zákonom č. 108/2024 Z.z. v platnom znení, uvádza a definuje tieto pojmy:

2.2. Zmluvou o dielo sa rozumie zmluva medzi Obchodníkom a Objednávateľom, ktorej predmetom je oprava a/alebo servis zariadení a dodávanie potrebných náhradných dielov.

2.3.Obchodník (ďalej aj “Predávajúci”) je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.

2.4.Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

2.5.Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára obchodník so spotrebiteľom.

2.6.Objednávateľ je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorej údaje sú uvedené v riadne podpísanej objednávke doručenej Predávajúcemu.

III. Základné ustanovenia

3.1.Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa upravujú právne vzťahy medzi Objednávateľmi, ktorí sú spotrebiteľmi a Obchodníkom.

3.2.Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s Kupujúcimi, ktorí nevystupujú v postavení spotrebiteľa sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.

IV. Objednávka služby – uzatvorenie kúpnej zmluvy

4.1. Všetky servisné práce sa uskutočnia na základe záväznej objednávky potvrdenej obchodníkom. V objednávke musí Objednávateľ uviesť nasledovné údaje a to:

  1. Názov Objednávateľa, jeho sídlo, IČO, DIČ. IČ DPH (ak je pridelené)
  2. Dátum vystavenia objednávky,
  3. Označenie servisných prác a/alebo služieb,
  4. Miesto určenia a dátum dodania,
  5. Meno osoby vystavujúcej objednávku za objednávateľa,
  6. Kontaktnú osobu a telefonické spojenie,
  7. Osobu poverenú a oprávnenú na prevzatie servisných prác a služieb a potvrdenie zákazkového listu. Zvláštne požiadavky Objednávateľa musia byť v objednávke konkrétne uvedené, inak sa nestávajú predmetom zmluvy.

4.2. Za riadne doručenú objednávku sa považuje objednávka doručená osobne, poštou,  elektronickou formou alebo telefonicky na adresu Obchodníka.

4.3. Potvrdením objednávky zo strany Obchodníka je medzi Obchodníkom a objednávateľom uzavretá zmluva o dielo podľa § 536 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov. Za potvrdenie objednávky sa považuje písomné potvrdenie zo strany Obchodníka, ktoré môže byť odoslané poštou alebo elektronickými prostriedkami, alebo dodanie servisných prác a/alebo služieb. 

4.4. Obchodník sa zaväzuje pre objednávateľa na základe objednávky vykonať nasledovný druh servisných prác a služieb:

  1. A) oprava a servis zariadení a
  2. B) dodanie potrebných náhradných dielov.

4.5. Objednávateľ je povinný skontrolovať obsah potvrdenia objednávky uvedený v akceptácii zaslanej  Obchodníkom. V prípade zistenia nezrovnalostí týkajúcich sa obsahu objednávky potvrdenej zo strany Obchodníka (akceptácie), je Objednávateľ povinný o tom upovedomiť Obchodníka, inak Objednávateľ zodpovedá za škodu, ktorá porušením tejto povinnosti obchodníkovi vznikla.

V. Doba trvania kúpnej zmluvy

5.1.Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká najmä splnením všetkých záväzkov Obchodníka a Objednávateľa. A to najmä opravou a zaplatením za vykonané služby v zmysle uzatvorenej kúpnej zmluvy. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva Objednávateľa v zmysle zákonnej zodpovednosti za vady produktov zo strany Obchodníka.

VI. Kúpna cena informácia o kúpnej cene

6.1. Objednávateľ je povinný za vykonané servisné práce a služby, riadne a včas zaplatiť dohodnutú cenu za dielo.

6.2Cena za dielo je cena uvedená v cenníku Dodávateľa – katalóg pracovných pozícií a cenník náhradných dielov alebo je cena osobitne dohodnutá medzi Objednávateľom a Dodávateľom. Cena za dielo je tvorená súčtom cien z Cenníka za vykonané práce a dodaný tovar, materiál, dopravu a čas strávený na ceste. Zmeny cenníka dodávateľom sú vyhradené. Základný katalóg pracovných pozícií a ceny náhradných dielov sú odberateľovi/objednávateľovi k dispozícii na vyžiadanie, resp. cena pracovných pozícií a cena náhradných dielov je/bude zahrnutá ako odhad ceny diela resp. predpokladaný neúplný rozpočet ceny diela priamo do zákazkového listu/servisnej objednávky/zmluvy o dielo.

6.3. Dodávateľ má nárok na odmenu podľa Cenníka aj v prípade neúspešnej realizácie opravy minimálne za čas strávený diagnostikou, alebo čas strávený pokusom o túto opravu. Tiež má nárok na odmenu podľa Cenníka za dopravné náklady, ktoré boli vynaložené na tento účel, alebo obhliadku a vypočítajú sa súčtom najazdených kilometrov za každý výjazd uskutočnený pre realizáciu diela a cenou za čas strávený na ceste.

6.4. Objednávateľ je povinný zaplatiť dohodnutú cenu diela/časti diela v plnej výške v lehote splatnosti uvedenej v daňovom doklade, bezhotovostným prevodom na účet dodávateľa. Cena diela je splatná po ukončení diela, pred odovzdaním diela resp. vozidla objednávateľovi. Objednávateľ je povinný preukázať zaplatenie ceny diela dodávateľovi najneskôr v deň/moment odovzdania a prevzatia diela resp. motorového vozidla objednávateľom. Omeškanie objednávateľa so zaplatením dohodnutej ceny diela alebo jej časti sa na základe vzájomnej dohody zmluvných strán považuje za porušenie zmluvy o dielo podstatným spôsobom. Dodávateľ nie je povinný poskytnúť objednávateľovi primeranú dodatočnú lehotu na splnenie povinnosti zaplatiť dohodnutú cenu diela alebo jej zostávajúcu časť.

6.5. Vystavená faktúra bude obsahovať všetky zákonom predpísané náležitosti pre daňový doklad. Ak faktúra nebude obsahovať náležitosti daňového dokladu, má objednávateľ právo vrátiť faktúru do termínu splatnosti dodávateľovi na prepracovanie. Oprávneným vrátením faktúry prestáva platiť pôvodná lehota splatnosti. Lehota splatnosti začína plynúť odo dňa doručenia opravenej faktúry.

6.6. Dodávateľ je povinný písomne oznámiť objednávateľovi potrebu zvýšenia ceny diela o sumu, ak táto presahuje 10% predpokladanej ceny diela definovanej na základe odhadu resp. predbežného neúplného rozpočtu. Objednávateľ je oprávnený v lehote do 7 kalendárnych dní od oznámenia potreby navýšenia ceny písomne odstúpiť od zmluvy o dielo, ak dodávateľ požaduje zvýšenie ceny o sumu, ktorá presahuje viac ako 10% predpokladanej ceny určenej na základe odhadu resp. predbežného rozpočtu. V tomto prípade je objednávateľ povinný nahradiť dodávateľovi tú časť ceny diela (vykonanú prácu a vzniknuté náklady) zodpovedajúcu rozsahu čiastočného vykonania diela. V prípade, ak objednávateľ v lehote do 7 kalendárnych dní od prevzatia oznámenia o potrebe navýšenia ceny písomne od zmluvy o dielo neodstúpi, má sa za to, že s navýšením ceny diela súhlasí. Lehota na vykonanie diela počas tu stanovenej lehoty na vyjadrenie objednávateľa k potrebe navýšenia ceny neplynie.

6.7.  Dodávateľ je platcom DPH a z tohto dôvodu je povinný účtovať k dohodnutým cenám za vykonanie diela daň z pridanej hodnoty podľa zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty vo výške podľa platných právnych predpisov.

6.8. V prípade nedodržania lehoty splatnosti je dodávateľ oprávnený požadovať od objednávateľa zmluvnú pokutu vo výške 0,05 % z  dlžnej sumy za každý aj začatý deň omeškania. Zmluvná pokuta je splatná v lehote stanovenej Dodávateľom vo výzve doručenej Objednávateľovi. Tým nie je dotknuté právo Dodávateľa na náhradu škody. Zmluvná pokuta sa nezapočítava do náhrady škody.

6.9. Štatutárny zástupca objednávateľa  týmto v zmysle ust. § 303 a nasl. Obchodného zákonníka v platnom znení vyhlasuje, že preberá na seba ručiteľský záväzok, že uspokojí dodávateľa (ako veriteľa) v prípade, ak objednávateľ (ako dlžník) neuhradí svoj záväzok voči dodávateľovi ani v dodatočnej lehote poskytnutej mu predávajúcim v písomnej výzve.           

6.10. Zádržné právo. Dodávateľ je oprávnený na zabezpečenie akejkoľvek svojej splatnej peňažnej pohľadávky voči objednávateľovi, týkajúcej sa vzájomných právnych vzťahov objednávateľa a dodávateľa, zadržať motorové vozidlo, ktoré je inak povinný po vykonaní diela vydať objednávateľovi. Dodávateľ je povinný bez zbytočného odkladu písomne upovedomiť objednávateľa o zadržaní motorového vozidla a jeho dôvodoch. Ohľadne opatrovania zadržaného motorového vozidla a úhrady nákladov s tým spojených má dodávateľ voči objednávateľovi právo na úhradu nevyhnutne a účelne vynaložených nákladov. Nebezpečenstvo škody na zadržanom motorovom vozidle znáša objednávateľ. Zádržné právo zanikne uspokojením zabezpečenej pohľadávky alebo poskytnutím dostatočnej zábezpeky objednávateľom dodávateľovi.

VII. Dodanie služieb

7.1 Dodávateľ vykonáva dielo s využitím riadnej a náležitej odbornej starostlivosti, po odbornom posúdení predmetu diela, výrobcom predpísaným spôsobom, s využitím predpísaných technologických postupov, detailov, technických inštrukcií, podľa poskytnutých servisných dokumentov vzhľadom k danému motorovému vozidlu, v autorizovaných servisných priestoroch, prostredníctvom odborne vyškolených zamestnancov, s využitím špeciálneho náradia, meracích, programovacích a testovacích prístrojov, dielenského zariadenia, technických informačných systémov, s použitím originálnych náhradných dielov alebo dielov vyhovujúcej akosti.

7.2 Dodávateľ je oprávnený na vlastné náklady poveriť vykonaním diela iný autorizovaný servis motorových vozidiel v Slovenskej republike. Pri vykonávaní diela iným autorizovaným servisom má dodávateľ zodpovednosť, akoby dielo vykonával sám.

7.3 S prihliadnutím na vyššie uvedené postupuje dodávateľ pri vykonávaní diela samostatne, nie je pri určení spôsobu vykonania diela viazaný pokynmi objednávateľa. Pred začatím zhotovenia diela je dodávateľ oprávnený vykonať s motorovým vozidlom, na ktorom sa má dielo vykonávať, a súčasne po ukončení zhotovenia diela, skúšobnú jazdu v primeranom rozsahu.

7.4 Dodávateľ je povinný vykonať dielo na svoje náklady, na svoje nebezpečenstvo, s odbornou starostlivosťou, v čase primeranom s prihliadnutím na individuálnu povahu diela. Všetky veci, náhradné diely a materiál, ktoré sú potrebné na vykonanie diela, je povinný obstarať a obstaráva dodávateľ. Dodávateľ potvrdzuje, že všetky náhradné diely, prostriedky, materiály a súčasti, ktoré do diela vbudoval alebo ktoré pri vykonaní diela použil, sú bez právnych vád, a že dodávateľ je ich neobmedzeným vlastníkom. Dodávateľ zároveň vyhlasuje a potvrdzuje, že pri vykonávaní diela nepoužije žiaden materiál alebo komponenty, na ktoré by sa vzťahovala výhrada vlastníctva tretej osoby. Ak náhradné diely alebo materiál dodá objednávateľ, dodávateľ po odbornom posúdení vopred upozorní objednávateľa na nevhodnosť vecí dodaných objednávateľom a s tým spojené dôsledky. Ak napriek uvedenému objednávateľ trvá na použití ním dodaných dielov a materiálu a uvedené písomne potvrdí dodávateľovi, preberá objednávateľ zodpovednosť za vady diela spôsobené použitím nevhodných vecí dodaných objednávateľom, a súčasne zodpovedá za akúkoľvek škodu spôsobenú/vzniknutú v uvedenej súvislosti.

7.5 Ak dodávateľ zistí pri vykonávaní diela skryté prekážky týkajúce sa motorového vozidla, na ktorom sa má vykonať oprava alebo úprava, a tieto prekážky znemožňujú vykonanie diela dohodnutým spôsobom, je dodávateľ povinný oznámiť to bez zbytočného odkladu objednávateľovi a navrhnúť mu zmenu diela. Do dosiahnutia dohody o zmene diela je dodávateľ oprávnený vykonávanie diela prerušiť. Ak sa strany v lehote 7 kalendárnych dní od predloženia návrhu na zmenu diela nedohodnú písomne na zmene zmluvy, môže ktorákoľvek zo strán od zmluvy písomne odstúpiť.

7.6 Dodávateľ nie je povinný ani v prípade výslovnej písomnej žiadosti objednávateľa prizvať objednávateľa na vykonanie priebežnej kontroly vykonávania diela, z dôvodu, že uvedené nepripúšťajú prevádzkové a bezpečnostné možnosti dodávateľa.

VIII. Prechod vlastníckeho práva

8.1.Vlastnícke právo k použitým a dodaným náhradným dielom a materiálu prechádza na objednávateľa zaplatením dohodnutej ceny diela v plnej výške (výhrada vlastníckeho práva). Úhradou ceny diela sa rozumie prevzatie dohodnutej ceny diela v plnej výške v hotovosti alebo pripísanie dohodnutej ceny diela v plnej výške na účet dodávateľa.

8.2. Nebezpečenstvo škody na motorovom vozidle, ktoré je predmetom údržby, opravy alebo úpravy, ani vlastnícke právo k motorovému vozidlu neprechádza na dodávateľa počas obdobia vykonávania diela. náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na Kupujúceho okamihom dodania.

8.3. Dodávateľ rovnako nezodpovedá objednávateľovi za veci nachádzajúce sa v motorovom vozidle, ktoré nie sú súčasťou alebo príslušenstvom vozidla, na ktorom sa má vykonať dielo. Škoda, ktorá prípadne bez zavinenia dodávateľa vznikne/vznikla na motorovom vozidle počas vykonávania diela, nemá vplyv na povinnosť objednávateľa zaplatiť dohodnutú cenu diela.

IX. Spôsoby platby

9.1. Za služby a dodanie diela môžete platiť týmito spôsobmi:

9.1.1.platba v hotovosti – cena 0 Eur

9.1.2.platba vkladom alebo prevodom na účet Predávajúceho- cena 0 Eur

X. Ukončenie a odovzdanie diela

10.1 Dodávateľ splní svoju povinnosť vykonať dielo jeho riadnym ukončením. Následne dodávateľ odovzdá motorové vozidlo objednávateľovi v sídle/mieste podnikania/prevádzkarni dodávateľa, a súčasne umožnení objednávateľovi s vozidlom nakladať. Vykonané dielo sa považuje za riadne vykonané a motorové vozidlo za odovzdané aj vtedy, keď sa objednávateľovi umožnilo nakladať s ukončeným dielom a objednávateľ, ktorý mal povinnosť prevziať dielo, z dôvodov, ktoré neboli na strane dodávateľa, toto neprevzal (bez ohľadu na existenciu podpísaného protokolu o odovzdaní a prevzatí vozidla).

10.2 Ak sa má podľa požiadavky objednávateľa uvedenej servisnej objednávke/zmluve o dielo riadne vykonanie diela preukázať vykonaním dohodnutých skúšok, považuje sa vykonanie diela za dokončené vtedy, keď sa tieto skúšky úspešne vykonali. Na účasť na nich je dodávateľ povinný objednávateľa včas pozvať. Neúčasť objednávateľa na skúškach, na ktorých vykonanie bol objednávateľ včas pozvaný, nebráni vykonaniu skúšok a následnému odovzdaniu diela. Výsledok skúšok sa zachytí v protokole o odovzdaní a prevzatí vozidla podpísanom oboma zmluvnými  stranami. Ak objednávateľ nie je z dôvodov na jeho strane prítomný, podpíše protokol namiesto neho hodnoverná a nestranná osoba, ktorá sa na skúškach zúčastnila.

10.3 Objednávateľ je povinný vykonané dielo prevziať. O odovzdaní a prevzatí vykonaného diela podpisujú zmluvné strany protokol o odovzdaní a prevzatí motorového vozidla, ktorý môže byť súčasťou zákazkového listu/servisnej objednávky/zmluvy o dielo. V prípade pochybností sa za dátum odovzdania a prevzatia vykonania diela považuje dátum podpísania  protokolu/zákazkového listu. Povinnosť dodávateľa odovzdať vykonané dielo objednávateľovi je v prípade omeškania objednávateľa s prevzatím motorového vozidla tiež splnená tým, že po podpísaní protokolu za stranu dodávateľa umožní objednávateľovi s motorovým vozidlom v mieste plnenia nakladať.

10.4 Omeškanie objednávateľa. V prípade, ak sa objednávateľ dostane do omeškania s prevzatím vykonaného diela v dohodnutom mieste plnenia (objednávateľ neprevezme motorové vozidlo v presnom termíne vykonaného diela), je povinný zaplatiť dodávateľovi všetky skutočné primerané náklady spojené so skladovaním a údržbou vozidla, podľa cenníka dodávateľa aktuálneho ku dňu opravy. Nárok dodávateľa na náhradu škody tým nie je dotknutý. Poplatok spojený so skladovaním a údržbou vozidla uvedený v tomto bode nie je úrokom z omeškania. Na povinnosť objednávateľa zaplatiť tento poplatok nemá vplyv skutočnosť, že v dôsledku porušenia povinností objednávateľom došlo neskôr k zániku zmluvy o dielo. Dodávateľ je povinný písomnou formou (email, sms) upozorniť objednávateľa na omeškanie spolu s určením primeranej lehoty (nie viac ako 7 kalendárnych dní od doručenia výzvy) na dodatočné splnenie povinnosti prevziať vykonané dielo.

10.5 Na základe výslovnej žiadosti objednávateľa uvedenej v zákazkovom liste/v servisnej objednávke/zmluve o dielo dodávateľ vydá demontované súčasti/náhradné diely objednávateľovi. Objednávateľ berie na vedomie, že v prípade neskôr prednesenej žiadosti objednávateľa, dodávateľ nemusí byť z rôznych dôvodov schopný a teda nebude povinný žiadosti objednávateľa vyhovieť.

XI. Odstúpenie Kupujúceho od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu

11.1.Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa čl. XII bod. 12.1 až 12.3 týchto VOP okrem zmluvy, ktorej predmetom je:

11.2.Poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a  poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,

11.3.Dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

11.4.Vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,

XII. Orgán dozoru

12.1.Príslušným orgánom vykonávajúci dozor nad zákonnosťou v oblasti ochrany spotrebiteľa je:

Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1
Odbor výkonu dohľadu
za@soi.sk
tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68
webový odkaz na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi

XIII. Alternatívne riešenie sporov

13.1.V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, Kupujúci má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak Predávajúci na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia (kontakt nájdete https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/, alebo priamo na stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/, alebo priamo na internetovej  stránke https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy vystupuje v postavení spotrebiteľa. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a Predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť, ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi Predávajúcim a Kupujúcim – spotrebiteľom vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich s Kúpnou zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.

XIV. Informácie o prijatých kódexoch

14.1.Obchodník informuje spotrebiteľov že neexistujú žiadne špeciálne príslušné kódexy správania, ku ktorým sa Predávajúci zaviazal k ich dodržiavaniu, pričom kódexom správania sa rozumie dohoda, alebo súbor pravidiel, ktoré vymedzujú správanie Predávajúceho, ktorý sa zaviazal dodržiavať tento kódex správania vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným obchodným praktikám, alebo obchodným odvetviam, ak tieto nie sú ustanovené zákonom, alebo iným právnym predpisom alebo opatrením orgánu verejnej správy, ktoré sa Predávajúci zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ s nimi oboznámiť, alebo získať ich znenie.

XV. Hodnotenie produktov spotrebiteľmi

15.1.Obchodník nevykonáva kontrolu a obmedzovanie hodnotenia produktov len na osoby, ktoré produkt u obchodníka zakúpili.

XVI. Záverečné ustanovenia

16.1.Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny Všeobecných obchodných podmienok je splnená jeho umiestnením na Webovom sídle Predávajúceho. V prípade zmeny vo Všeobecných obchodných podmienkach, vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim sa riadi podľa Všeobecných obchodných podmienok platných a účinných pri uzatvorení Kúpno-predajnej zmluvy, a to až do momentu jej zániku. 

16.2.Tieto Všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť Reklamačného poriadku a Zásad a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla. Dokumenty – Reklamačný poriadok a Zásady a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla sú zverejnené na doméne Webového sídla Predávajúceho.

16.3.Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť ich zverejnením na Webovom sídle Predávajúceho dňa 01.07.2024